Doar 7% dintre copiii din medii defavorizate social au participat efectiv la lecții în perioada derulării “școlii online” arată un studiu realizat de Caritas România, în perioada aprilie – iulie 2020, pe un eșantion de 411 subiecți din 16 localități rurale și urbane, beneficiari ai centrelor de zi din rețeaua Caritas din România.
- 7% dintre copii au participat efectiv la lecții predate online (predare și participarea la evaluare),
- 15% dintre copii au participat în mod regulat în activități școlare,
- 26% au declarat că au participat ocazional la cursuri,
- 15% dintre copii au menționat că au rezolvat temele trimise online,
- 29% dintre copii au lucrat numai pe materiale tipărite și distribuite.
Principalele obstacole identificate sunt:
- 46% dintre copii nu au avut acces la niciun dispozitiv de comunicare pentru a putea participa la cursuri
- 49% au avut ca principal dispozitiv folosit pentru a fi în contact cu profesorii lor telefonul mobil al părinților lor,
- 4% au avut acces la computere sau laptop-uri,
- 4% la tablete.
- 38% dintre copii împart dispozitivul de comunicare (telefonul părinților, tabletă, laptop/computer) cu mai mulți frați.
- 16% dintre copii au declarat că folosesc un dispozitiv doar de unul singur.
Lipsa abilităților pentru învățarea digitală la domiciliu din partea părinților sau a unui adult.
- 24% dintre copii au beneficiat de sprijinul părinților lor,
- 7% dintre copiii au fost sprijiniţi de un alt adult din familie
- 12% au avut sprijinul fraților
- 42% dintre participanții la studiu au menționat că, în perioada pandemiei cel mai mult le-au lipsit întâlnirile cu prietenii, cei mai afectați fiind copiii cu vârste cuprinse între 9 și 11 ani (49%).
- 40% dintre copii au spus că au avut impresia că nu sunt ajutați deloc.
O sinteză a studiului poate fi accesată la:
https://caritasromania.ro/wp-content/uploads/2020/09/Studiu-acces-la-educatie_RO.pdf