În perioada 13-15 februarie, la București, Caritas Internationalis si Caritas Europa organizează ultima sesiune de formare a coordonatorilor care implementează standardele de management dezvoltate de Caritas Internationalis. 43 de specialiști din rețeaua Caritas Internationalis vor participa la acest curs de formare. Evenimentul s-a bucurat de prezenta ÎPS Ioan Robu, Arhiepiscop Mitropolit Romano-Catolic de București, a dlui Jakob Winter, Director Executiv al Caritas Internationalis, a dlui Jorge Nuño Mayer, secretar general al Caritas Europa și a dnei Doina Crângașu, Director Executiv al Confederației Caritas România.
“În numele Caritas Europa, sunt bucuros să urez bun venit la acest curs de formare, prietenilor Caritas din întreaga lume. Pe lângă reprezentanții organizatilor Caritas de la nivel european, vom avea sansa de a lucra și alături colegii din Nepal, Liberia, Irak, Eritreea, India, Congo , Egipt, Malawi, Macao, Mozambic, Kenya și din regiunea MONA “, a declarat dl Jorge Nuño Mayer, secretar general al Caritas Europa.
După un traseu lung în întreaga lume, procesul de formare in standardele de management ale Caritas Europa se încheie la București.
“Am fost” pe drum “pentru un an și jumătate. M-am întâlnit cu mulți oameni minunați. În timpul fiecărei vizite, mi-am amintit de cât de vastă și bine consolidată este rețeaua organizaților Caritas, la nivel internațional și ce muncă extraordinară întreprind pentru și alături de persoanele aflate în nevoie. Prin implementarea acestor standarde, rețeaua va aduce și mai mult profesionalism si calitate în ceea ce privește furnizarea serviciilor sale pentru cei nevoiași “, a declarat Annamária Vrzáckova, Program manager pentru CIMS la Caritas Internationalis.
Procesul de formare:
Pe parcursul celor două zile și jumătate de formare, coordonatorii naționali vor afla mai multe despre rolul și responsabilitățile acestora; despre modul gestionare a procesului de punere în aplicare a standardelor de management ale Caritas Internationalis în organizația lor; cum să organizeze un exercițiu de autoevaluare și cum să lucreze cu prioritate pe punctele slab identificate, și, în cele din urmă, cum să prezinte documentația necesară pentru evaluare.